Translate

måndag 13 augusti 2012

3-Barnsmamma på egen hand idag :)

Ja men gomorron gott folk =)
Idag har dagen kommit då semestern nått sitt slut...
Hunny har börjat jobba och jag ska få smaka på hur det är att vara 3-barnsmamma...
Lilla loppan sover mest hela dagarna och gör inte mycket ifrån sig hahaha, detta har jag aldrig varit med om förrut med pågarna... Hon är go mitt lilla hjärta....
Inatt vakna jag av att hon låg brevid mig och kicka loss och jollra på sitt lilla vis, glad och sprallig, klockan 2 på natten hahaha Ja man kan inget annat än pussa på den lilla, sen blev det tuttedax och då passas det på att bajsa och prutta...
Dock verkar loppan ha lite svårt ibland och då blir hon lack som tusan, bra att hon har humör, för det lär hon behöva med bröderna sen hahaha men när hon har lyckats prutta ut så är hon lika glad igen...
Så inatt var hon igång ett par timmar med sitt fisande och ätande och sprallande och när hon ligger och sover på mitt bröst så vaknar Alexander och kallar på  mig :/
Sen kommer min hunny och väcker mig, säger till mig att xander sover på soffan.. Oki... Jag somnar om i 20 min typ sen hör jag xander där nere hahaha...
Ja så det var bara att gå upp...
Lillan vakna och fick sin mat, somnar om och sover än, tänk vilken sovmorgon man kunde fått .... Men när hon sover så sover hon verkligen, tror inte ens att en jordbävning hade väckt henne hahaha, hon har blivit härdad...
Men men så här e det och I love It  Min lilla familj..

Dagen kommer gå kanon, trots att jag varit nervös, jag är ju inte nervös för att ta hand om mina barn, men mest för att man ska bli aptrött och ungarna ska bråka o ha sig hela tiden, men änsålänge går det bara bra...

Och som tur e så har man ju vant sig vid lite sömn under grav...
Plus att man är inte lika tjock och otymplig längre...
-12 kg är det nu, men snart börjar dom jobbiga kilona, men jag är glad att min mage har dragit in sig så bra som den gjort...
Dock degig fortfarande men den ser mycket bra ut för att ha haft 3 bebisar därinne :-)

Jag har till och med duschat, och min fialisa har sett dagens ljus för första gången på månader ^^, likaså benen hahaha....Ja detta känns så jävla bra, Im so HAPPY



2 kommentarer:

  1. Ville bara säga grattis till din lilla flicka! Väntar en pojke om 6 dagar, min första, så det känns så mysigt att läsa om lite mer erfarna mammor med nykomna små bebisar. :-)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte skriva en förlossnings berättelse sen när du orkar?

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha