Translate

tisdag 24 juli 2012

Barnmorskan igår :)

Tjenixen...
Ja då är man fortfarande gravid och nu e man i vecka 39+4 och inte alls många dagar kvar till beräknat :)
Snaaaaart är hon här och även hennes lille kusinbarn kommer <3
Igår var jag hos min barnmorska och allt såg bra ut, lillan växer därinne och jag kan säga att det känns, min mage håller på att explodera  haha...
Men när jag var där så pratade vi om att göra en hinnsvepning vid nästa besök nästa vecka, men jag fråga om hon inte bara kunde kolla om jag öppnat mig ngt och göra en hinnsvepning nu istället OM det visa sig att jag var redo...
Så sagt och gjort, upp på britsen igen och hon kände efter och säger till mig att ja men du är öppen 4 cm :o tappen är fortfarande lite bakåtlutad men mjuk och mogen.. Så hon rota runt därinne och ja jävlar, när hon gjorde det så fick jag en ordentlig värk, hon rota lite till och en värk till kom, och jag fick mig en försmak på vad som ska komma :) ANDAS ANDAS...
Det kändes, inte själv svepet, men värkarna haha...
Sen va det ett lyckorus i hela min kropp...
Även om detta inte funkar så var jag ändå så glad och kände verkligen att snaaart, jag är ju för tusan öppen 4 cm, dom cm som är som tråkigast att öppna sig, dom är jag redan öppen :)
Hela dagen igår kom det blodblandad slempropp, inatt med men inget speciellt idag.. Sammandragningar som kommer men inget som gör ont alls... Så ja vi får se om det händer mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha