Translate

fredag 22 juni 2012

Morgonpigg blääää

Näää men då sitter man här en tidig morgon IGEN... Vakna kl 03,19 idag och kunde verkligen inte somna om.. Svettades som en gris och var pinknödig, så ja nu har jag suttit här sen dess...
Inte speciellt kul... 
Igår ringde jag in till ultraljudsavd i Lund för o kolla om dom glömt bort mig eller vad, men det hade dom inte, dom hade bara väldigt mycket att göra... Japp men på måndag ska jag till barnmorskan så jag ska fråga henne om man inte kan ta det i landskrona istället, vet en annan från familjeliv som fick gjort sitt där istället... Kan ju alltid försöka....
Idag är det Midsommar och vi ska åka ner till Skivarp och fira med min syster och hennes familj, sova över och ha det underbart på landet <3
Vill önska er alla en glad midsommar och ta det lugnt med alkoholen...

Annars är det bra med magen, lillan är inte JÄTTEaktiv men hon har sin morgonrutin fortfarande, mellan 6-8 håller hon på som mest, sen lite utspritt under dagen, men hon är inte lika vild därinne som pojkarna var...
Just nu är man nog ganska hormonell, allt som är lite rörande börjar jag nästan böla åt på direkten hahaha...
Magen har börjat träna ordentligt nu, och sammandragningarna blir kraftigare och kraftigare, ser det som ett gott tecken.. 
Men jag kan säga att känslan när man är ute och går och får en sammandragning samtidigt som man är liiiiiiite nödig är inte speciellt kul hahaha, känns som man ska pinka ner sig..
Men det börjar bli riktigt tungt och foglossningen har börjat komma tillbaka igen, det har varit ganska lugnt mellan vecka 31 tills nu vecka 36... 
Men nu är det inte långt kvar så det är bara att bita ihop...
Ska bli kul o se när hon vill titta ut, mamma tror den 13/7 och jag har en känsla på den 23/7, MEN det kan lika bra bli i mitten på augusti, vilket jag INTE hoppas på....
Varje dag är en påminnelse om en dag närmre, inte bara för hennes ankomst men även min 30-årsdag som är på intågande..
Fattar ni, jag blir 30??!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha