Translate

tisdag 10 april 2012

Min älskade lille Sigge e sjuk

Ja gud vilken vecka det har varit...
Sigge blev sjuk i fredags med feber och hosta.. HÖG feber.. I lördagsmorse hade han med feber som inte riktigt ville ge med sig, sen på söndagsmorgon så vakna han och ville ha en macka och vatten, vilket jag tänkte oohh ett friskhetstecken, men efter han suttit upp i ett par minuter så börja han kräka, kräk som var lite blandat blod och slem, blodet såg man var torkat blod, vi tänkte att ja men det har säkert kommit från näsan, för han hade klagat lite över kli i näsan osv..
Morgonen fortsatte och han behöll inget och kräket såg likadant ut, så när klockan var 11 ringde jag till vc för råd om vad vi skulle göra....
Han blev piggare och gladare, ville leka och febern hade gett med sig, så vi bestämde oss för att avvakta, sköterskan trodde samma som vi, att det var ngt kärl som hade brustit med hostan...
Men sen på kvällen satt han bara upp och hostade till och då kallar han och säger han har ketchup runt munnen <3 Mitt lilla hjärta hostade färskt blod.. Så vi flög i kläderna och rätt in till akuten....
Väl där så var hela rummet fult av ungar och vi tänkte detta blir en LÅNG kväll...
Ajja vi kom in och fick prata med en ssk och hon trodde inte heller det var ngt farligt men givetvis ska det kollas upp, timmarna gick och till sist kissa Sigge på sig och han ville hem..
Vi hade fortfarande inte fått träffa någon läkare och där var många före oss, och vi såg framför oss att vi skulle få sitta där hela natten...
Så vi frågade om dom ansåg att detta med Sigge var akut och det tyckte dom inte.. Så vi åkte hem för att ringa till vc tidigt på morgonen istället...
Så igår var vi där och hon tittade i halsen och såg att hans mandlar var svullna och såriga, vi tog ett test och han hade streptokock i halsen... Blodet kom från dom såriga mandlarna...
Nu är det pencillin som gäller och han är trött mitt hjärta..
TACK o lov var det inget farligare, jag börja tänka lungcancer med mera och tänkte nu kommer ödet ta vårt älskade barn ifrån oss och ja gud vet vad man tänkte... 
Han sa flera gånger hur mycket han älskade mig och pappa och xander.. Han sa det så många gånger så ja jag tänkte verkligen nu kommer änglarna och hämtar han.. Mitt hjärta mitt hjärta <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha