Translate

lördag 31 mars 2012

Innan tuppafan...

En tidig lördagsmorgon sitter man här hahaah.. Det är väl konstigt att kroppen kan ställa om sig så här, jag menar, förr ville jag sova läääänge men nu vaknar jag av mig själv mellan 5-6 tiden.. Börjar med att jag är kissenödig som attans sen kan jag inte somna om igen, pigg som en lärka :)
Ajja det är rätt skönt att sitta och ta det lugnt innan dagen börjar så jag klagar inte, plus att det är ju bra att kroppen vänjer sig vid mindre sömn, för det är precis det som väntar..
När lillan kommer så ska jag vara glad om hon vill ens sova 3 timmar åt gången på natten.. Då blir det, mata henne, sova i ca 3 timmar, hon kommer vakna, byta blöjan och mata, sova igen osv... Men det har jag aldrig tyckt var jobbigt, det som var tufft med pojkarna var att dom ville aldrig somna på kvällen, jag kunde gå i timmar med dom, trösta och lugna.. För att dom sen skulle däcka av utmattning runt tolv på natten, ibland senare.. Undrar hur tösen kommer bli...
Jag minns hur jag själv kunde gå och gråta av utmattning för man kände hur tålamodet rann ur en men ändå lyckades man hålla kvar...
Det är inte lätt alltid...
När man väntade Sigge så trodde man ju inte alls att det skulle bli en massa skrikande och missnöje, jag menar hur missnöjd kan en bebis vara? Men det fick jag se med egna ögon.. Jag minns alla rosa moln alla snacka om, men var fasiken var mina rosa moln? Jag såg inte ett ändå... Jag hade en unge som skulle äta hela tiden och hängde mig i tutten varje sekund han fick chansen hahaha... Men mina rosa moln dom kom, en efter en.. Jag är så tacksam för mina sötnosar och jag vet att allt det tuffa som kommer är ofta en fas som går över, dock kan det vara tufft innan den gjort de, men det blir bättre :)
Det ända jag känner denna gången är att jag vill verkligen njuta av den lilla bebistiden, njuta som jag typ aldrig fick när pojkarna var spädisar, jag hoppas på en liten kicka som diggar att vara spädis :)
Detta är ju sista gången, det blir inte fler barn för oss sen, vi är färdiga..
Som min man säger; Man avlar inte på hund som har kassa höfter HAHAHAHA.... Nä jag känner mig helt klart nöjd med familjen vi har skapat oss..

Nu har även känslan att få tillbaka sin kroppsaknaden kommit... Jag vill börja träna, jag vill bli fit igen.. Men men DET kommer det med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha