Translate

onsdag 11 januari 2012

Onkologen

Heeeej alla =)
Här är allt bra... Praktiken har börjat på Onkologen i Lund, mitt illamående har gått över och jag hoppas att jag slipper känna av det mer hehe....
Hur funkar praktiken då? Jo där jag är så har patienterna cancer, cancer allt ifrån munhåla och ner till magen, även hjärntumörer, bröstcancer, malignt melanom.... Så där är ganska mycket av allt... Man blir verkligen imponerad av alla starka människor som ligger där, helt underbart o se, människor som går igenom en tuff tid med strålningsbehandlingar, cytostatikabehandlingar osv ÄNDÅ ler när man kommer in och frågar om dom behöver hjälp, dom ler, dom är tacksamma och dom kämpar... Vilka förbilder dessa människor är.... Mina tuffa tider är ingenting när man ser detta.... Det jag har gått igenom har ofta löst sig, men här finns personer som inte vet om dom kommer klara de kriget dom går igenom.. Eller  så vet dom men dom har en tuff resa framför sig.... Enorm känsla för mig o se.....

Bebis i magen växer.. Är i vecka 12 nu och som sagt den jobbiga trötta och illamåendetiden VERKAR vara över... Man ser på magen en liten bula redan <3 Dock kan det kanske vara svårt för icke vetande om jag bara har gått upp i vikt eller är gravid =) Ska ta en bild på de lilla pyret sen :)
Skillnaderna med denna grav och pojkarnas är inte så mycket, har mått mer illa mindre aptit, gått upp 4 kg redan, vid denna tid med pågarna var det 2... Mer ont i brösten, och känner ABSOLUT inget sug efter choklad och godis, bläää.... Det ville jag äta med pojkarna hela tiden, där stoppa jag i med kexchoklad direkt typ.. Denna gången tittar jag inte ens på det.. Jag har till och med köpt Ben & jerrys men TILL OCH MED den smaka skit HAHAHAHA....
Så där är skillnaden...

Dax för barnen att vakna nu så tjingeliiiiing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha