Translate

lördag 14 maj 2011

Är de vår tur nu?

ÄNTLIGEN kan jag komma in o skriva i min blogg igen :)

Det har hänt en sak i veckan OCH det är att om vi har turen på vår sida så kan vi ÄNTLIGEN få vår marklägenhet som vi ville ha ifrån början :) Så DÄR är den lilla hemligheten jag höll på igår hahahaha... Det är ju så här att vi vill ju ha en marklya på detta område ifrån början men det är väldigt svårt att få, om man inte redan bor inom denna hyresvärd vi har nu..
Så därför tog vi denna lägenhet sålänge så det skulle bli lättare att få en mark sen och nu har tillfället kommit.. Såg en lapp som stod här borta på gatan, om där fanns någon som var intresserad av att byta, dom ville ha en trea och deras va en fyra, markplan... Ja så jag gick o fundera en massa, min man med och det blir ju en hyreshöjning på ca 2000-2500 kr, så lite skillnad.. MEN vi bestämde oss för att ta den, så hon har varit här o kollat ch vi har varit där o kollat, så nu ska vi se om hon kunde snacka med hyresvärden om bytet så nu får vi se i veckan hur det blir :) Men skulle de inte bli av hänger jag inte läpp för det, då är där säkert en mening med de, men de hade varit bra jävla skönt alltså.. Ungarna hade kunnat leka ute i den lilla trädgården utan problem, större yta att springa runt på, gud ja alla fördelar överväger så mycket....
Sen va ju den lägenheten verkligen inte i ett bra skick hahhaha så det kommer bli en totalrenovering på den... Drygt att bo i den röran som kommer men de får gå... JA där finns badkar med som pojkarna kan bada i :) Nä fan vad jag vill detta nu hahhaha.....

Sommaren har kommit, och för mig är det sommar när jag har ätit nypotatis och det ska vi göra idag MUMMA, jag ÄLSKAR de, en massa gräddfil till och jag ska FYLLA magen till max ^^

Nä potatisen är klara... Tingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha