Translate

fredag 6 maj 2011

BaDAMP

Hur är allt med er idag?

Här är de bara förjävla bra ska jag säg :) Och de e bara för att jag är FRISK :) Ja gud, den jävla halsflussen tog nästan kol på mig... Och lyckligtvis va de ju halsfluss FAST jag sa ju inget om att jag inte hade halsmandlar så när doktorn titta mig i halsen sa hon::: Men varför tror du att de e halsfluss?
Jag: Ja för de gör ont som fan och jag har inga mandlar!
och till svar fick jag av DR, jaså oj då får jag titta igen.................. JA hon missa de när hon titta mig i munnen... Och provet blev taget och de va precis som jag sa att de va!!
Så idag sitter jag här och har tagit piller i 4 dagar och de känns MYCKE bättre, känner mig helt frisk i kroppen igen och halsen är frisk till 98%
Jag började fundera över hur jag kunde fått de, eftersom det är ganska svårt att få de... Men ja tänka kan man ju....
MEN när jag kolla runt på nätet efter (varning till känsliga läsare) alex lilla rumpa som är lite sårig och vätskar och små utslag, så hitta jag något som kalas för stjärtfluss, låter lite roligt men de e streptokoker i rumpan som ger sådana symptom, NU vet jag ju inte om de e de, han mår ju bra förövrigt men jag måste kolla upp hans lilla rumpa hos en doktor nu så man vet till 100% detta e ju bara en gissning och nä jag pussar inte hans rumpa eller så men man tvättar ju gumpen och bakterier sprids på diverse sätt...hahahaha

Ja sen efter att jag gjort provet idag med en jävla energi (som jag fick full poäng på :P) så måla jag klart vårt kök, så nu är de med färdigt, ALLA rum är ÄNTLIGEN målade :) Köket blev ljusgrönt och de blev SKITSNYGGT :) nu ska de bara komma till annat som ska passa in i deko i lyan och lite annat smått o gott sen e man väl nöjd ett tag hahaha.....
Men jag har verkligen känt mig hög på livet och all sjukdom man slappat på i soffan med har stannat där och energin längtade efter att få komma UT... Härliga liv<3

Denna vecka som kommer ska jag börja ett nytt kapitel inom barnsjukvård, och då ska de läsas om ADHD och DAMP, Aspergers, Autism osv ska bli jävligt intressant ....

Nä ha en mysigt UNDERBAR helg för de ska vi ha :) Imorgon ska vi till svärmor/Farmors jobb-Spången o hälsa på sen ska vi ut i den fina skogen som finns runtom, hon blev så glad när vi sa att vi kommer dit o lunchar med pojkarna :)

Tjingeling


1 kommentar:

  1. Ang Mardrömmarna! Gud vad intressant att du sa det. jag äter ALLTID sent på kvällen, för jimmy kommer ju inte hem från jobbet förens 22.30. så jag brukar bara äta något lätt under dagen och middag med honom när han kommer hem. (det är ju såå tråkigt att äta ensam) men jag ska absolut försöka ändra vanan och se om det blir bättre :) Tack så jätte mycket för tipset!

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha