Translate

måndag 21 mars 2011

Jublar :D

Idag fick jag otroligt glada nyheter men jag ropar inte HEEEEJ än men de känns som de kan gå vägen detta iallafall :)
Jag är ju kommunanställd på timmar och har ingen fast anställning och för er som inte vet så fungerar de så att man måste samla ihop något som heter LAS-dagar och när man kommit till 720 dagar så är kommun tvingad att anställa en.. Ligger man bra nära har man också lite förtur om de kommer en tjänst.. Jag har ju nu nästan 690 dagar så jag är jävligt nära.
idag ringde dom ifrån bemaningen och undrade hur jag ville ha de, om jag ville jobba inom kommunen eller inte.. Och givetvis tackar jag inte nej till en fast tjänst, då hade jag varit bra dum. Så nu kommer dom planera in att jag kommer gå på en tjänst på ca 75% eftersom dom flesta inom vården ligger på den procenten och hon ville ha mig på något bra :) Och de fanns något till mig så hon undra om jag va intresserad, JAAAAA...
Hon skulle bara kolla in de lite mer innan hon gav mig lite mer klara besked... Så faaan vad bra..
Mina planer på att starta eget får ligga på is tills vi har de bra ställt, familjen går först nu... Så håll tummarna..
Kommer kunna plugga klart samtidigt så de blir lite många bollar i luften men fan, skam den som ger sig... Hårt arbete brukar ge bra resultat, ingen jävla slöfia här inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha