Translate

tisdag 22 mars 2011

Synd om mig (eller inte)

Ja jag tycker om att gå ut o träffa mina vänner lite då och då, och ja ibland händer de hela 2 ggr på raken sen kan de gå månader innan de händer igen...
Jag blir ganska så ledsen och jävligt förbannad när man sen får höra att jag tycker synd om mig själv, jag skulle tycka synd om mig själv för att jag valde att skaffa 2 barn, jag tycker synd om mig själv för att jag har valt att jobba samtidigt som jag pluggar, ett bittert försök att få mig att känna mig som en dålig mamma för jag roar mig med mina vänner lite då och då...

Nä tråkigt att folk ska missuppfatta andras liv så grovt.. Jag tycker inte alls de e synd om mig överhuvudtaget, jag älskar mina barn över allt annat och jag ångar inte en sekund av deras liv, jag pluggar för att kunna ge mig själv och min familj de som kommer behövas i framtiden, och jag jobbar för att kunna ge de jag vill i nuet, sen att jag tar en paus ibland e väl inte fel heller... Jag e stolt över att jag orkar kämpa för mig och min familj och de kommer jag alltid att göra, kämpa med stolthet i kroppen, jag e inte så patetisk att jag tycker synd om mig själv för att jag får kämpa i livet, den fällan faller jag inte i, utan ser de istället som något jag SKA ta mig igenom... Men till saken, enligt vissa så är de då fel att ta en paus en fredagskväll lite då och då.. Bara så ni vet alla kämpande mammor att om ni pausar lite i vardagen med att unna er ngt, då är det för ni tycker synd om er själva (sagt med ironi)....

De hade säkert gått o lösa, antingen att vi hade löst de på något vis eller att du hade visat att du hade kunnat hjälpa till med att lösa de.. Men som vanligt blir de hus i helvete så fort de inte går som du vill och gallan sprutar..
Ett tips: Lär dig ta en konflikt på rätt sätt och lär dig att mötas halva vägen, de hade inte behövt sluta så här...


Men de va sista gången detta...
 

1 kommentar:

  1. att man skulle tycka synd om sig själv för man tar en "paus" o festar ibland är de dummaste jag hört! Den som påstår en sånn sak är rubbad! Vi mammor sliter dag in o dag ut o som du skrev; vi har själv valt de...inte är de fel att belöna sig själv ibland då, de är snarare så att man behöver de...alla mammor behöver de! Vi är inte vänner o jag vet inte mycke om vad du gör om dagarna men med två barn, skola o jobb så har du säkerligen mycke att stå i. Fortsätt belöna dig när du har tid o lust, du har all rätt att göra de!

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha