Translate

fredag 21 januari 2011

Med sorg kommer styrka

Igår kände jag total uppgivenhet och hopplöshet.. Att jag går på csn och att maqan är arbetslös håller på att köra oss totalt i botten ekonomiskt, de tråkiga i de hela är att vi har under lååååång tid arbetat hårt för att få rättsida på ekonomin, tråkigheter som tyvär tagit lite tid att bli av med, dom är äntligen borta osv men sen kom arbetslösheten och ja de blev snålt som fan igen och igår hade vi fått alla räkningar hem och jag satte mig ner igår med räknaren och räkna ihop allting och ja lika mycke räkningar som inkomster, då kände jag bara att nu skiter jag i detta, jag ORKAR inte mer, jag skiter i alla räkningar ALLT (givetvis inte, men känslan va så) och jag va jätteledsen att allt vi slitit för skulle bara gå åt helvete...

Sen idag när jag hade varit nere på skolan så tänkte jag på vägen hem att jag e lycklig ändå, trots att de e jobbigt nu, jag har två friska underbara barn som jag älskar över allt annat, en man som älskar mig och jag älskar han, tak över huvudet, kläder på kroppen, mat på bordet och lyckliga ungar och jag fylldes med ett lyckorus och tänkte varför vara ledsen över de jag inte har, istället så ska man va tacksam för de man har, ALLT kommer lösa sig på något vis, ingen aning om hur men de ska lösa sig... Vi har kämpat innan och ja vi kämpar vidare tillsammans...
Sen lullar jag vidare och helt plötsligt ringer MaQan och ger ett besked som gjorde att jag nästan började gråta, hans föredetta chef ville att MaQan skulle komma dit och prata... MaQans polare sa att dom hade jättemycke jobb nu och dom kände att dom ville se mer av vad maqan hade och ge, och de blev ju så mycke lättare nu när han har körkort och kan åka på egna jobb och visa på egen hand vad han går för...
De kändes som en sten bara flög iväg och glädjetårarna va inte långt ifrån... Nu visserligen ska jag inte ropa hej än men gud va jag håller tummarna att där e något som håller ett vakande öga för att flyt vi har i livet... Ibland känns de som att när man inser vad man gör fel och accepterar förändringar eller gör något åt de så ändras allt, ja typ karma...

Jag e lycklig över allt jag har gjort i mitt liv och jag e lycklig redan över allt jag kommer göra... Ja inget ska tynga mig, åtminstonde inte länge.. Jag får vara ledsen, jag får känna hopplöshet och allt de där, men enbart för ett litet tag, problem ska inte hindra mig från att komma dit vi vill i livet <3<3<3<3<3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha