Translate

söndag 14 mars 2010

Vilken jävla helg

Fuck jag e HEEELT slut, denna helgen har tagit hårt på oss alla här hemma...
Fre-lö natt så va både Sigge och Alexander jättekrassliga och hade svårt för o sova pga av denna jävla förkylning dom fått, och igår så tog jag Alex akut till VC eftersom jag inte tyckte hans andning va bra alls men självklart när vi kommer dit så va han på ett strålande humör och hosta inte alls och allt lät ju JÄTTEBRA, men han piper fortfarande men jag får väl se vart de går... Sen natten till idag så va de lika hemskt, MaQan hade Sigge och jag fick ta Alex, så man har sovit 15 min unge sova 15 min, unge osv..
Men jag knalla till jobbet men jag hade så ont i magen, ringde hem hela tiden för o kolla så allt va bra och då sa MaQan att Sigge lät mycke sämre och han ville ingenting, så jag fixa in personal till mitt kvällspass så gick jag hem och vi åkte in med båda pojkarna..
I väntrummet hade vi "tur", behövde bara vänta 1 timme sen tog dom oss, och dom kolla deras syrenivå och Sigges va "acceptabel" och Alexanders va bra.. Sen fick vi gå ut i väntrummet igen och VIPS så kalla dom in oss i ett annat rum och vi blev helt paffa av att de gick så snabbt MEN tji fick vi, vi fick sitta i detta jävla rum i 2,5 TIMMAR innan läkarn kom, men jisses stackars läkare alltså, helt sinnes vad mycke dom har o göra, hela väntrummet va fullt när vi va i de andra rummet och samma könr som timmen innan, men han lyssna på Sigge och hans lungor lät väldigt ansträngda, sen togs ett litet stick i fingret (sänkan)  och de va bra, och de roliga va att Sigge STORSKREK när Dr skulle lyssna men sticket i fingret sa han inte ett pip hahaha..
Men sänkan va bra men dom bestämde att han skulle få inhalera och få med hem, så nu sover han gott, fast inhalera va INTE POPPIS....
Men nu sover våra barn trötta efter den tråkiga dagen på akuten och jag ska snart också hoppa in i sängen o nanna, jobb imorrn...

1 kommentar:

  1. Aaaaaaaaaaw lilla buddah :) Alex då hehehe :) Hoppas de blir friska snart, det är såååå jäkla jobbigt att ha sjuka barn och samtidigt klara av resten av vardagen! Kram!!

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha