Translate

fredag 12 februari 2010

Frisören och solat min sledna bleka kropp idag

Så då har jag nannat lille Alexander, låg i sängen och mös, han låg o snutta på nappen och pilla med sina knubbiga söta fingrar på min hand, och jag bara titta på han och tänkte vilken underbar liten söt människa jag har skapat och inte bara EN utan TVÅ :) Ikväll somna han UTAN problem, han har faktiskt blivit dukitg på de..
Han har alltid nästan velat bli buren och vaggad på när han ska sova och ibland får tanten sjunga ngt skrovligt för han skulle komma till ro men de blir mindre och mindre, men vi har legat lite i träning om jag ska vara ärlig...
Hans ledsamhet har ändrat sig så nu e de inte skrikledsen för kung o fosterland utan lite mer missnöjeskrik så denna gången började jag lite tidigare än med Sigge.. Började när Sigge va 5 månader och nu Alexander va 4 månader men de funkar som sagt bättre och bättre, och de kanske inte tar lika långt tid här som de gjorde med Siggeman....
Jag e tydligen den mamma som får barn som har svårt att komma till ro, dom har haft svårt att inse när dom e trötta hahaha känns som de e bara jag som får de och alla andra har barn som bara kan ligga en stund sen sover dom (hmm) hahaha....
Men de jag gör iallafall e att jag ligger i vår säng, napp och snutte och eftersom Alex gillar att burra in huvet i snutte så får han en på varje sida om sig, sen ligger vi och jag skumpar lite i rumpan, han blir lite sur, börjar leka med nappen menjag stoppar in den igen, och han burrar in huvet vänder och vrider gråter en liiiten skvätt surar lite till vänder och vrider och har sig men sen somnar han :) Så lite tålamod hjälper :) Men visst kan han bli sketalack och vrålar på som fan men då går vi upp och sysselsätter med ngt annat, sen på igen efter en stund :)Envis mamma detta :)....

Idag har JAG varit hos frissan och färgat håret och de blev INTE rikitgt som jag tänkt hahaha ser ut som en söt morot :) Men som dom sa så tar de tid eftersom håret va så mörkt men jag ska på de igen om ett tag så får vi se hur de slutar:)
Innan jag va hos frissan passa jag på att gå in om solariet och sola och fan vad fräsch jag känner mig pust, jag trodde hoppet va ute hahhaha, tycker jag har sett helt körd ut, blek trött och helt sleden... Men jag ska sola nu några ggr för jag kände mig så mycke bättre och mycke piggare....

Sigge liten har kommit in i en sådan period igen, en sådan period som inte e kul kan jag säga, han skriker som FAAAAAN så fort vi inte gör som han vill, skiker så fort han inte får göra som han vill, men de känns som de e en bissing på g igen så jag hoppas de går över snart, dessa faser hahaha, trodde aldrig sådant skulle vara såå påfrestande för mig som de e hahaha, har glömt räkna ggr jag gått in i sovrummet och stängt dörren efter mig...

Ja då e de jobb i helgen, ska jobba från 12-21 imorgon sen 7-12 rast sen 16-21 så de blir tufft men thats life to... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha