Translate

lördag 2 januari 2010

Vårt år!!!

Oj man har ju inte skrivit på fleeera dagar :) Men de har inte hänt så mycke än nu in på de nya året :) Vår första middag 2010 va kycklingwok
och vårt första besök 2010 va Diana :) Mysig vi satt bara och snacka en massa skoj hahaha jag drack en cider och Diana drack något som jag inte vet vad de va hahaha

 Och de första jag gjorde detta året va o JOBBA!
Japp jag ringde till bemaningen och fråga om dom behövde folk ny äver nyår och där hade jag tur, Nyårsdag fick jag :) Va dock liiite nervöst för jag har inte jobbat på detta ställe på säkert 7 år sen, och då blev jag bemött av en rikitg jävla ragata som jobba där, och med tanke på att jag va nyutskolad och inte alls van vid sådana typer så beslöt jag mig att jag aldrig ville mer till de stället hahaha men jag hade jättekul, jobba med en tjej som heter Louise, vi vet vem vi e sen innan så de kändes tryggt :)
Dagen bara sprang iväg, men jag va smått orolig hur gubben min skulle ha de här hemma men allt hade gått jättebra, barnen hade varit så duktiga, så när jag hade slutat jobba så kom min lilla familj och mötte mig :) <3
Ja jag hoppas de blir mer jobb för eftersom min gubbe inte jobbar ngt än så får jag in och se om jag kan tjäna ihop lite extra till oss....

Nyårsafton gick väldigt lugnt till hehe, vi kunde inte handla någon fin fin mat till oss men vi gjorde en fiiiiinfiiiin kyckling... Slängde in den i ugnen och ja som ni vet brukar de ju ta en timme, så jag planerade allt så de skulle  bli klart till kycklingen va klar, så vi duka fram maten, tände ljus och hällde upp lite dricka, OCH sist tog vi ut kycklingen och MaQan skär i den SÅÅÅ e fanskapet inte färdigt jahapp, in i ugnen igen då, vänta vänta, ja mina grönsaker åt jag upp tog lite potatis, ja fram med kycklingen igen, OCH den va inte färdig då heller, sen blev lillebror otålig och sen va den mysmiddagen borta hahahaha...
Men ungarna somna så fint och dom sov som små prinsar trotts att vi hade typ hela eslöv på torget som smällde raketer som galningar..
Jag och älskling stod och titta i fönstret och pussades, och sa till varandra att detta året ska bli VÅRT år...
Detta året ska vi få den lägenhet vi vill ha,
detta året SKA jag få fast jobb,
detta året ska våra barn börja på dagis,
detta året SKA vi förlova oss,


detta året ska vår ekonomi komma på fötter igen

detta året ska jag få tillbaka min kropp


detta året SKA vi en massa underbara ting... :)





1 kommentar:

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha