Translate

tisdag 22 december 2009

Sinnes USA!!!!!

Jag blir så förbannad, inte för att de gör någon nytta men ändå... Vi satt precis och titta på The Doctors och ida handla de om en familj som fick en liten dotter 3 månader för tidigt, chanserna för överlevnad va inte så stor eftersom hon hade hjärtfel, kan ni tänka er föräldrarnas psykiska tillstånd i något sådant här? Jag som mamma hade mått så fruktansvärt dåligt av att veta vad mitt barn skulle behöva gå igenom och sen inte veta om barnet hade överlevt detta, detta hade varit de jag hade mått skitdåligt över, men nu till saken, som ni alla vet har dom i USA ett system för sjukvården som vi i Sverige inte har och tur e de.. Dessa föräldrar stod inför en utmätning på deras hus eftersom sjukhuskostnaderna blivit så höga så dom inte hade råd att betala på huset.. FATTAR NI, dessa föräldrar stod och knacka på dörren till hemlöshet PGA de amerikanska systemet!!! Jag blir så upprörd....  Hur fan kan ett land som ska vara så stort och ledande ha ett sådant system??!! De e utom mitt förstånd.... Vi i sverige klagar mycke på vården, men tänk extra innan ni gör de, vi får faktiskt nästintill allt gratis, jag menar vad kostar de att ligga på sjukhuset över natten!! 80 kr.... I USA kan jag inte ens tänka mig vad de skulle kosta....
Så sjukt att man ska behöva oroa sig för räkningar när man kanske ligger inför döden eller någon nära som göra de.... SINNES... Nä USA, ta er i kragen och ha mer jämnställdhet, inte rik e rik och fattig e fattig... Finns folk där mittimellan också men inte i USA.....

3 kommentarer:

  1. Usch ja fyyy fan det e frutkansvärt..Det e tur att Obama blev president för han håller ju på att införa att sjukvården i USA ska bli ungefär som här.. DET e bra tycker jag!
    HEJA OBAMA!!!!Pussss..

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen HEJA OBAMA hahah... Pussss

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, heeeelt sinnessjukt! Man blir så grymt ledsen att se hur de har det, vissa. Och som du säger...så klagar man här i Sverige på en massa, pinsamt!
    Ja halleluja att Obama blev president o tagit tag i saker som verkligen behövts! Nu händer det ju lite!

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha