Translate

måndag 21 december 2009

BVC

Så nu nannar barnen... Och jag slappar men jag kommer hoppa in i sängen snart jag med... Idag har vi varit på bvc och lillebror har blivt vägd och mätt och måtten va 61 cm lång och han väger 7,6 :) Han väger exakt lika mycke som Sigge gjorde när han va i samma ålder men han e 3 cm kortare... E lite konstig bara för vi tycker Sigge va tjockare men de va han inte :P
Ja sen efter de så va de dax för SPRUTOR inte EN utan TVÅ.... Ja och de gick som förväntat Lillebror skrek så han blev helt blå men de gick över ganska snabbt ändå, fick prata lugnt o fint med han så blev de bra, JA och när han lugnat sig va de dax för nästa i nästa lår, han skrek då med men inte alls lika mycke, fast dom säger att den ska göra mer ont, men han va väl så traumatiserad från de första.... Ja ren jävla tortyr, tur dom glömmer snabbt.. Han har varit lugn ikväll, hoppas de håller i sig så han inte får feber osv....
Fick även reda på nätet om Alexanders tand, att de kan vara något som heter mjölkpärla, de känns som en tand men ser mer ut som en vit hår prick, så vi får se vad de blir av de :)

OCH idag har jag gjort en god  gärning :) Jag hjälpte en gammal gubbe med sin rullator i snödrivorna :) Men sån e jag, SNÄLL :p
Imorgon ska de städas inför julen :) Ska ju ha lite jul här hemma med Mamma pappa Broren min och hans fruga, och så kommer MaQans lillasyster Alex hit :)
Så de kommer bli så mysigt med Jul, älskar julen men de känns verkligen inte som förr, man tyckte de va så magiskt när man va liten men nu njuter man mest av god JULmat och annat smått o gott :) Men mina barn ska också få uppleva magiska Jular :)

En glad liten parvel


Gott med hand och mysa med mamma



Stör EJ jag ÄTER......

 

1 kommentar:

  1. Ååhhhh taaack gumman för den fiiina kommentaren blev alldeles varm inombords!! Vet du?JAg tycker att du e en av världens vackraste kvinnor o har alltid tyckt det... Ha en underbart God Jul!!Puussssss o kram

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha