Translate

onsdag 22 juli 2009

Gravid i vecka 31!!! Underbara 31 gravveckor som gått???!!!

Jag försöker tänka hur många de e som inte kan bli gravida och uppskatta min graviditet, men tyvär ser jag inte mycke + med att vara gravid...





  • Jag har en massa hormoner som svallar runt i kroppen och dom gör att ena dagen e man full av energi men nästa dag kan man känna att allt bara suger och man stänger sig inne, vilket jag känner typ heeeeela tiden, lusten till att göra ngt finns inte där...

  • Trööööött

  • Man har ont mellan benen nästan hela tiden, kan knappt resa mig upp ur sängen utan att de gör ONT, känns verkligen som hela underlivet ska dela på sig, ont ont ont...

  • Man går som man har skitit på sig och när man ska gå snabbt så innebär de vanlig gång för inte fasiken kan man raska på något speciellt...

  • Man har halsbränna så fort man ätit ngt för sent eller ätit ngt med lite för mycke fett på, ja då får man lida för de hela natten, jag får de iallafall...

  • Man har en bebis som trycker runt allt inne i magen, vilket innebär att man kan bli förstoppad...

  • Man har svårt för att sova för man knappt kan vända sig i sängen utan att de känns, ligger med en massa kuddar för att vila magen på och några kuddar att ha mellan benen...

  • Kissa kissa kissa kissa kissa, ja kan jag skriva de fler ggr?! JA kissa kissa kissa kissa!!
  • Svullen, samlar på sig en MASSA vätska vilket resulterar i ÖMMA fötter..
  • Nyser man så gäller de och knipa annars e risken att man lätt kissar på sig..

  • Ömma pattar

  • Har man otur så lägger man på sig en jävla massa onödiga kilo, vilket JAG har väldigt lätt för, känns som om jag tittar på en glass så har man gått upp typ 25 kg

  • Känner mig fet, ful och plöfsig

  • En EVIG väntan på att de lilla underbara ska titta ut, de ända man gör e och räkna dagarna till Beräknad förlossning och ÄNDÅ så kan de dröja läääääängre än de, dom dagarna e värre än alla 280 som gått.. Och dom går SJÄLVKLART i snigelfart, de e nog den ända gången man har längtat efter smärta...



Och ja sen har vi allt de positiva och roliga med att vara gravid, ni såg listan ovanför?! Här kommer plus sidan:





  • Sparkarna i magen e häftigt och speciellt (men kan dock göra ont)

  • Och tanken på att man har ett liv som växer i magen...

  • Förlossningen

  • Och att man får UT något helt underbart



Ja de va den listan, 2 av sakerna e efter, och precis innan efter, och självklart e jag tacksam för att man kan bli gravid men man måste gnälla av sig vilket jag kände för att göra idag, och min graviditet e ganska normal kan jag tänka mig, finns dom som har de ÄNNU värre än de jag skrivit ner.... Jag tycker att de e otroligt vackert med gravida kvinnor, men att vara de själv e inte lika roligt, visst har de sina ljusa stunder med.. Men de lär DRÖJA innan denna kvinna blir gravid igen, ja kanske man uppskattar de lite mer, för nu har jag varit gravid ALLDELES föööööör länge




1 kommentar:

  1. Hihihi låter EXAKT som mig då jag vänta Nova! ;D O det stämmer..jag uppskattade 3:e grav:en mer då det gått ett par år emellan. FAST det va joooobbigt på slutet me Leia me måste jag erkänna, haha! ;D

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha