Translate

torsdag 20 juni 2013

Bröllop och en stor 5 årsdag





Men HEJ mina vänner..
Gud vad längessen man skrev här, jag hade nästan glömt bort att jag hade blogg ;) Det hände mkt här hemma varje dag som gör att det inte hinns med att skriva :) Nu är det Sommarlov, jag är mammaledig fortfarande och börjar jobba i slutet på Augusti, känns skitbra :) Men först, Sigge fyller 5 år, var tog min lille bebis vägen... Vi gifter oss om ca 3 veckor, tiden går så jävla fort.....
Vi kommer ha en borgerlig vigsel trollsjön i Eslöv :) Jag verkligen älskar det stället, helt underbart med all grönska...
Så den 13 juli kl 15 står vi där och blir man och fru... Dagen kommer bli magisk...
Allt är nästan klar, bara småfixet kvar....
Sigge har kommit in i en trots som inte är så ljuvlig, och tanken på att det kommer säkert bli värre, suck.... Det tjatas och det skriks och det gnälls med mera....
Alexander han hänger med, men han är inte på den nivån Sigge är, utan han har svårt för att lyssna på vad man säger till han, Alexander rör inte den, och så fortsätter han pilla på vad han nu inte får röra, trots att man säger till han 50 ggr, pedagogisk vad är det liksom?
Smilla lilla är just nu i en lätt ålder, thank god...
Hon har kommit förbi gnällfasen verkar det som....
Men hon ska stoppa ALLT i munnen, ALLT som hon kryper förbi tittar hon nyfiket på och tar sina små fingrar, fångar det och in i munnen....
Är grinden öppen upp till trappen så ska hon upp, och ja hon klättrar hela vägen upp, med mitt hjärta u strupen....
Hennes fysiska utveckling som gått fort som fan, började ta sig runt när hon var lite mindre än 5 månader, verkar ha stannat upp lite och språket utvecklas istället (till min glädje) även om det är roligt att dom gör framsteg så är det skönt med en liten paus i den fysiska biten... Men går längs och med möbler, kryper i 190, det räcker hahaha.... Hon kan gott vänta med att gå på egen hand hahaahah....
Hon har börjat med det gulligaste, när vi pratar med henne så nickar hon hahaha, låter kanske inte så "gulligt" men det tycker jag... E mamma bäst Smilla, nicknick hahahaha
Nä nu ska jag njuta en stund till av lugnet här hemma innan det drar igång :)
Kramar till er alla, glad midsommar och ha en skön sommar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha