Translate

fredag 29 juni 2012

Tårta och cupcakes

Gomorron gomorron alla....
Fredag idag och helgen är på intåg wweeiii..... Idag ska jag baka cupecakes, det blir Elmo cupecakes och en cookiemonster tårta, detta är då Sigges Beställning hahaha, ska bli kul o se hur det blir :) Bilder kommer sen :)
Imorrn har vi nämnligen kalas för vår älskade store lille pojk :)
På hans födelsedag sa han till mig att; Mamma igår var jag liten, idag är jag stor...
Ja tiden går fort mitt älskade lilla hjärta...
Imorgon kommer lite släkt och vänner och firar min lille buse <3

Jag börjar misstänka att Sigge känner på sig att snart kommer lillasyster till världen, han har blivit jätte kärleksfull, säger flera flera gånger om dagen att han älskar mig, vill inte att jag ska gå när vi kommit till dagis utan han vill att jag ska stanna en stund och leka lite med han, och när jag går tittar han på mig så lyckligt och vinkar så glatt, med kärlek i ögonen....
Det brukar han visserligen alltid göra men hans ögon säger en annan historia nu.. Så igår gick jag ifrån dagis med tårar i ögonen, glädjetårar <3
Sigge och Alexander har blivit jättetäta, Xander ska absolut vara med Sigge på dagis och han vill INTE gå till sin avdelning utan han vill leka med Sigge, Sigge tycker det är skitkul och Sigges polare tar hand om lille Alexander hahaaha... Xander skulle ju flyttat upp till den avd nu till hösten men där finns tydligen ingen plats så han får gå kvar med 1-3 åringarna..
Känns sisådär, dels eftersom dom är ju små och dels för att Alexander självmant inte vill vara där mer...
Men nästa höst går han upp...

 Graviditeten går framåt... Har gått in i vecka 37 nu..
Foglossningen ja, den håller i sig...
Energin kom en dag och jag fick städat som attans... Skönt när den energin kommer....
Lillan är en liten luring, ibland är hon jätteaktiv, men sen är det precis som hon tar sina vilodagar hahaha... Men såhär har det ju varit hela grav så det är ju svårt och bedöma, men lite vila och mina buffar på magen brukar få igång henne <3
Och vi har ÄNTLIGEN  fått en tid för tillväxtultraljud, så på måndag ska vi få se lillan igen <3 Hunny tror hon kommer födas innan hahaha...
Har ju haft lite starkare förvärkar, igår fick jag öva på att ANDAS och känslar och önskan om MER SMÄRTA kom, man vill ju liksom känna att nu händer det grejer, NU NU NU.. Men neeej det avtog och ja jag antar att det kommer vara så här i NÅGRA veckor till :-)
Jag är taggad till tusen och jag längtar efter förlossningen som bara den... Som jag tycker så är det den häftigaste upplevelse jag gjort i hela mitt liv och detta kommer vara min sista så ja jag ser fram emot den... Det ska bli häftigt och känna den känslan av kraft som överöser en, viljan som slår en... Självkänslan... Ja allt, och till sist finalen <3 Då vår efterlängtade sessa kommer ut <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha