Translate

tisdag 29 maj 2012

Vecka 32

Fy vad slö jag e på att blogga...
Jag var hos barnmorskan igår iallafall... Och allt såg bra ut,

Vecka 31+3
Sf-mått var 31
Blodtrycket: 128/78
Min vikt; +22-23 kg
Hon ligger med huvudet ner.

Mitt blodtryck är mycket högre denna grav än vad det var med pojkarna, läste när jag vänta alex och då låg det på 105/55 så en jävla skillnad.... Men sf-måtten var exakt desamma som med Xander...
Annars mår jag bra faktiskt, jag har börjat dricka blutsaft nu och det känns lite bättre... Men svullnaden har börjat tillta nu som attans, och mina anklar blir större och större hahaha Ont gör det iallafall... Om jag inte ligger med benen i högläge på ett par timmar så sväller dom upp...

Hr precis varit och hämtat mina små pojkar, i vanliga fall brukar jag ta Sigge först sen går jag ner till xanders avd eftersom xander blev livrädd en gång när han följde med upp, han var ju så liten och dom andra skrek och sprang runt som galningar på Sigges dagis hahah.... Men nu vill han vara med och hämta Sigge, så det får han och jag älskar och se stoltheten i mina barns ögon, när dom jublar till varandra SIGGE ALEXANDER.. Sigge ser till att alla på dagis både ser och hör att vi kommer..

Sigge har faktiskt ändrat sitt beteende lite, innan skrek han som en galning när han inte fick som han ville men nu gråter vi låtsastårar istället.. Och det har lugnat ner sig betydligt med alla dessa protester och han börjar sakta men säkert inse att mamma ger sig inte...
Men annars är han lika lugn i sitt sätt som han alltid varit...

Xander är en glad skit, han är lycklig över det mesta... Just nu är han inne i en KAN-period, han kan allt, och han lackar som tusan om jag skulle råka göra ngt som han KAN, och även om han inte kan så KAN han hahahaha... Han har ett jävla humör, och ja det är nog en blandning av mamma och pappa...
Bestämd herre...
Han har väldigt mycket klii i fingrarna och måste titta och undersöka det mesta, han är försiktig av sig, så han är inte ute efter att förstöra men han måste titta nära hahaha... Lite tråkigt när vissa människor tydligen har svårt att se detta utan tror att han måste pilla och förstöra och gapar på han i onödan... Önskar att fler kunde förstå sig på att man behöver inte bli hysterisk för han pillar på ngt, utan ofta räcker det att man förklarar för han att den får man inte röra för den kan gå isönder osv....

Ibland kan jag tycka det är lite jobbigt när folk skiljer på mina pojkar, dom är två olika personligheter och man ser ofta tydligt på folk vilken av dom dom gillar och gärna pratar och leker mer med...
Och det gör ont i mitt hjärta när man favvoriserar syskon så, att man visar det så tydligt....
Båda två är lika goa/jävliga/busiga/glada/mysiga/underbara fast på olika sätt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha