Translate

onsdag 30 maj 2012

Stressad

GOMORRON :)
Ohh vad länge jag har sovit idag, vaknade så sent som klockan 6, kändes som rena sovmorgonen, kallt som fan i sovrummet och jag hade kunnat sova lite till, men den kylan fick en till att inte vilja ligga kvar hahah....
Hade en skitskum dröm inatt igen.. Jag drömde att slemmisen lossnade, och i drömmen blir jag helt nervös för ja som ni vet är det så min förlossning startade, tror jag drömt detta ett par gånger nu.... Så jag vaknar och måste känna efter så jag inte har värkar hahhah....
Hon får inte komma än...
Börjar känna mig lite smått stressad av att vårt lilla hjärtegull kommer SNART, mitt liv kommer förändras igen alldeles snart.... Givetvis längtar vi efter henne allihop men allt måste ju vara klart innan hon kommer hahaha.. Men vi har det viktigaste, kläder, säng vagn, babysitter, bilstolen ska vi hämta på fredag.. Sen ska jag bara samla på mig lite amningskupor och ett par amningsbh...
Lite blöjor så man har hemma, lite salva till stjärten, puder, nässug...  Ja där är väl mer men det kommer man på efter hand, och man kan ju faktiskt handla sen när hon är född med, allt behöver ju inte vara klart innan hon kommer :)
Förlossningen längtar jag så efter, och jag hoppas den blir lika bra som det var med pojkarna... Men en sak jag tror kommer bli så mycket värre är eftervärkarna.. Hade inget med Sigge, hade lite med Alexander så det blir säkert värre, men jag får tänka dom som ngt positivt, min livmoder återgår till det normala :)
Jag är såå nyfiken på henne, hur ser hon ut, hur är hon, kommer hon vara en sova, äta, kissa, bajsa.. Eller kommer hon vara en sova, äta, kissa, bajsa, skrika hahaha..
Hur kommer pojkarna ta till sig sin lillasyster :) Sigge tjatar redan om att han vill att lillasyster Smilla ska komma nu, så mamma åk till doktorn och ta ut henne hahaha, försöker få han att förstå att det är mamma som kommer släppa ut henne, inte doktorn :) Men han är klok min lille 4-åring :-)
Jag tror dom kommer ta till sig lillasyster jättebra... Dom pussar ofta på magen och alexander vill ofta visa min mage på dagis och säger lillasyster bebis
Min älskade syster kommer kidnappa mina små pojkar i julimånad, hon ska dra runt med husvagnen med sin familj så hon tar med mina pojkar :) Känns tryggt att veta.. Pojkarna kommer ha en skitkul sommar trots en trött och tjock mamma :) Tack paulina <3
Sen min andra syster ska vara med på förlossningen, lillans gudmor <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha