Translate

torsdag 3 maj 2012

Vecka 29 här kommer vi..

Ja då var det torsdagsmorgon och jag har varit upp e i en halvtimme :)
Idag går jag in i vecka 29 eller 28+0...
Fattar inte hur dom räknar riktigt för på en annan sida går jag in i en  ny vecka imorrn MEN det kvittar, hon kommer ut någon gång ändå hahaha...
Jag fattar inte att tiden nu går ganska så fort, den kändes långsam mellan vecka 20-26 men nu rullar det på... Och jag längtar som in i norden efter vår älskade lilla prinsessa, och det gör mina små prinsar med :) speciellt Sigge som brukar säga att han vill faktiskt träffa lillasyster nu, så åk till doktorn mamma och plocka ut henne hahaha, han har inte förstått att det är JAG som kommer ploppa ut henne, men han förstår att jag ska åka iväg och föda ut henne från kissen iallafall hahaha, mina älskade pågar...

Jag har redan fått en del regelbunda förvärkar, dock inga som gör ont men jag känner dom och det känns lite obehagligt, har haft dom nu i några veckors tid... Men livmodern tränar :)
Jag fick igår med 7 min mellanrum och dom höll i sig i ca 90 sekunder... Men absolut inget som gjorde ont... Sen läste jag på lite sidor, och ja det verkar vara ganska normalt... Jag hoppas ju på att detta är ett tecken på att hon vill komma ut kanske ett par veckor innan bf hahaha...
Ni som känner mig vet om hur dåligt jag mår av tanken på att gå över tiden hahaha
Men, min systers semester börjar den 23 juli så då är det ok att föda :) Hon ska ju vara med på förlossningen så då vill vi inte ha något jobb ivägen :)
Plus att den 23 är det Emma dagen (namnsdag) och lillan ska heta Emma i mellannamn efter min syster så det hade ju varit hur bra som helst ;)

Annars är det lugnt i lilla magen.. Jag är glad att vi åkte in till förlossningen förra veckan och kolla upp henne, för dom fick man liksom konstaterat att hon har det bra därinne, trots att hon är ganska försiktig.. Man håller på att lära känna en ny människa, och hon håller absolut inte på som pojkarna gjorde i magen, hon är mycket mer försiktigt och ibland sparkar hon på som tusan men mest så känner jag hur hon rör sig och bökar lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha