Translate

onsdag 2 maj 2012

Carola sätter löshår på sin dotter

Idag läste jag aftonbladet.. Och där stod om Carola och hennes adopterade dotter.. Carola har alltså satt i löshår på lilla tösen... Och vilket ramaskri det blev... Jag var ju tvungen att gå in o kolla hennes blogg och där läste man diverse kommentarer och jag säger bara HERREGUD, när ska folk lära sig att skita i vad andra gör.. Jag är absolut inte någon idol till Carola men vad jag förstår så tillhör det vanligheterna att afrohår blir skött på detta viset, eller har fel? Och lilla tösen var och blev hur söt som helst..
Sen scrolla jag ner och då ser jag att hon målat flickans tånaglar, och då var jag ju bara tvungen att läsa kommentarerna där med hahah och ja givetvis bombades hon lite smått där med...
Tösen är 3 år...
Jag fixar Sigges hår med trimmern, och jag målar hans tånaglar hahaha, rosa, gröna blå med flera... So what, min käre son vill detta själv... Det är väl det de det handlar om? Att barnen själv ska få välja, eller hur?
Men nä jag kan tänka mig hur alla feminister bombar detta hahaha, snacka om att skaffa sig huvudbry för ingenting....

2 kommentarer:

  1. Då ska dem bomba mig med för jag målar Auroras hår - plattar det ibland när hon tycker det är skoj osv haha... men är du säker på att hon satt löshår i? många har sånna korkskruvar...

    SvaraRadera
  2. Hon är 3 år. Det inga clip in löshår. Hon har flätat in löshår på en tre åring, man ser inte ens ansiktet på Zoe. I afrika finns det etik och moral på hur man använder löshår på barn. Det gör inte saken bättre att hon är nyadopterad och att ändra hennes utseende för att likna mammas hår är inte okej. Hur skulle det se ut om en svart person adopterade en blond 3årig tjej och sedan flätad in osmakligt syntethår för att göra henne mer svart. Att fläta gör ont och tar många timmar, därfö gör inga svarta sådant avancerade frisyr på så små.

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha