Translate

onsdag 25 april 2012

Åkte in till förlossningen igår...

Gomorron gott folk :)
Igår så åkte vi in till förlossningen... Jag har tyckt att lillan har ändrat sitt beteende jättemycket i magen, hon har blivit mycket lugnare och hon har liksom inte gett ifrån sig dom sparkarna som hon gjort innan... I lördags började min oro och jag har inte kunnat släppa den.. Så igår ringde jag in för att rådfråga och dom tyckte att jag skulle komma in för en check up.... Så det gjorde vi, och det var på med ctg, som fick vara på en timmes tid, hjärljuden var bra, dom låg allt mellan ca 135 upp till 168 någon vända, men i snitt låg det på 150 plus minus... 
Men det lät bra, och efter den timmen kom läkaren in och gjorde ett ultraljud, och där fick vi se vår lilla sessa, så fin och hon hade lagt på sig lite hull sen förra ultraljudet, hon såg så gosig ut.. 
När läkaren titta runt så helt plötsligt kom där upp en hand som gav oss tummen upp, lilla gumman... Det var så skönt o se att allt var bra och allt kändes lugnt igen.... 
Jag har blivit så nojjig denna grav tycker jag, ingen aning om varför men det är kanske för man vet hur skört livet är därinne, man har liksom ingen koll på det lilla livet.. Men det kändes lugnt och skönt när vi gick därifrån så jag är glad att vi åkte in och kollade <3
Tyvärr är det så att man är lite vårdskadad och man vet om att det är ganska tung belastning och man känner att man inte vill vara ivägen, speciellt om det inte är ngt... 
Men nu är det gjort liksom :)Och det är jag glad för :)


Sen igår när vi hade kommit hem och sen krypit ner till sängs och jag lagt mig tillrätta som jag brukar ligga, så börja hon böka på, sparka och ha sig därinne :) Så jag somnade med ett leende på läpparna :)Det var lite småkul eftersom läkaren råkade säga hon och sen kom hon på sig att hon sagt hon och då frägade hon, ni visste det var en flicka va? Hahahaha tur att vi hade kollat upp det hehe...

1 kommentar:

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha