Translate

måndag 27 februari 2012

Sjukstuga

Alltså vad är detta... Jag fattar ingenting... Nu har vi gått och blivit sjuka igen, det började med att jag kände en förkylning komma smygandes i fredags, då var det inte alls så farligt, lite hostig och lite snorig.. Sen vaknar jag på lördagen, helt torr o flabben och totalt igenkorkad i näsan, och en dryg torrhosta... Den dagen tog jag hostmed för rethosta och sen natten mellan lö-sö, snora jag upp en hel dassarulle och hosta utav bara den.... Söndagen fick jag svårt att andas, jag fick verkligen koncentrera mig för att få in syre i lungorna..... VARFÖR? varför blir jag sjuk hela tiden? Och givetvis igårkväll kom febern med, men då tog jag två panodil och det kändes bättre.. Men givetvis så har ju lille Alexander också blivit kass, hosta och igårkväll fick han feber... Men inom loppet av 1½ vecka har jag varit sjuk 3 GÅNGER..... Ja jag närmar mig ju 30 men e detta straffet för att man börjar bli gammal? Graviditeten kan jag inte skylla på, för när jag var gravid med pojkarna så var jag inte sjuk något speciellt vad jag kan minnas.... Ajja detta får väl vara bra sen hoppas jag... Känns så taskigt till mina arbetskollegor bara, just nu är det väldigt tufft på jobbet och detta behövs inte liksom.. Alla är sjuka svårt att få in personal nu osv, plus en ny situation på jobbet.. Blir lite kaotiskt... FÖRLÅT för mitt svaga immunförsvar...

Men igår innan andningen började bli ett problem så hann vi dra iväg till ikea, köpte ett litet skrivbord.... Så nu har vi flyttat ner datorn till storarummet istället, så jag kan börja fixa med den lilla babyhörnan i vårt sovrum :) Vill ju börja NU men det känns lite tidigt, plus att sängen kommer ju vara asdammig innan bebis kommit hahaha får se hur länge vi väntar, vi måste ju veta iallafall om vi ska ha babyblått eller babyrosa... :)

Jag känner fortfarande inget om vilket kön vi har i magen, men maqan säger han, sigge säger både han och hon.... På dagis berättar han även att bebisen kommer ut ifrån kissen hahaha....
Nä nu ska jag dricka lite te och se om det lättar i lungorna lite.. Puss och kram på er...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha