Translate

lördag 25 februari 2012

Mitt hjärta blöder och tårar i ögonen...

Några av mina bästa minnen ifrån min barndom är när jag var hemma hos min farmor och farfar... Farmor och farafar bor i ett fint gammalt hus... Alltid så fint lugnt och mysigt..
När jag var liten så minns jag när jag och farfar vi skulle hämta läsk ute i deras matförråd..
Jag fick sitta på farfars rygg jag tog iskall läsk, 2 stycken dessutom, satte dom på hans rygg, ohh vad han sprang, jag tyckte det var så roligt, farmor skratta, jag skratta och farfar skratta..
Jag fick sitta i deras bar och blanda min lilla drink, en drink med passionssoda paraply och sugrör... Dom hade även en enarmad bandit som jag fick spela på, och sååå mycket pengar jag vann... Alltid när jag var där så körde vi en dag till center syd och dom skämde bort mig, köpte fina kläder med bling bling på... Mina röda små klackaskor, och jeanskjol, dom mins jag tydligast, våra shoppingrundor avslutades med att jag sprang mannekäng på kvällen för dom :)... Hemma hos farmor och farfar hjälpte jag alltid farfar i garaget och meckade med vad han nu skulle mecka... Det var alltid lika spännande...

Varje morgon så kom man ner till farmor som hade varit vaken ett tag, hon hade alltid gjort rostat bröd med ost på, och givetvis gurka, gurka som hon alltid skalade bort skalet på.. Och ett glas oboy, sen fortsatte äventyret... För det var vad det var, ett äventyr hos dom.... Ibland fick jag följa med farfar i hans oljetankbil och vi körde runt i den och det var det häftigaste jag visste...

Nu är man vuxen och åren har gått... Farfar har alltid behandlat mig som sitt barnbarn, fast jag inte var det, jag var ett bonusbarnbarn... Men han visade aldrig det, jag var hans tös....

Mitt hjärta blöder och tårar i ögonen, farfar är nu sjuk, såpass sjuk att vi inte vet hur länge han får vara kvar hos oss... Men du ska veta farfar, jag älskar dig från djupet av mitt hjärta och du har gett mig det finaste man kan ge, underbara minnen och en underbar farfarskärlek....

Du kommer vara otroligt saknad, jag kommer sakna alla våra glada samtal vi haft, för det var vad det var, alltid glad och en riktig krutgubbe...

Min fina farfar <3

1 kommentar:

  1. Fint skrivet Ninni,Kram på dej.Vi alla kommer att sakna denna glada o positiva man.

    Peter Löfstedt.

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha