Translate

fredag 2 september 2011

Neo

Ja en vecka har gått av min praktik nu på neo i Lund... Och jag äälskar de till tusen, minns hur nervös jag kände mig första dagen, rädd för att möta otrevliga människor rädd för att man inte känslomässigt skulle klara av att jobba med prematura bebisar.. Och jag kan säga att denna praktik är helt klart den bästa jag har gjort i hela mitt liv, alla är jättetrevliga och visar intresse om vad man har för mål i livet... Här arbetar alls tillsammans och förstår att alla är beroende av alla, läkare sjuksköterskor och barnsköterskor... Känslomässigt, självklart så känns det i hjärtat när man ser dessa små liv ledsna på alla blodprover osv men det är inget som påverkar mig till att inte klara av det.. Nu har de varit lugnt där och vad som helst kan hända närsom... Jag vill inte sluta där, jag vill vara kvar... Jag är glad att jag läst denna kursen för det kommer öka mina chanser lite mer iallafall... Men en sak är säker, jag kommer gråta min sista dag!!

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart! Så glad över att du fått denna chans! HOPPAS verkligen att du en dag får jobb där!! <3

    SvaraRadera
  2. Då har du kanske träffat min vän Jessica som jobbar som undersköterska där? =)

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha