Translate

tisdag 7 juni 2011

En weekend

Japp då har jag haft min första arbetsdag idag på lilla äldreboendet och de gick bra, gick bara brevid så man kunde kolla in lite och fånga in lite info... Men de kändes bra :) Sen hämta ungarna, busa med dom lite laga mat och sen plugga, läsa och skriva och nu sitter jag här och är satans trött.. Jag kommer aldrig vara ledig hahaha känns som jag gett mig in i ngt jag inte vet hur de kommer sluta, men skam den som ger sig, intalar jag mig just nu....
Vill bara njuta av att vara mamman och ha ett vanligt jobbe/mamma/sambo liv och inte plugga, är så trött på de.. Visst läser jag väldigt intressanta ämne och dom vill jag läsa, men allt detta måste, deadlines och lååååååånga uppgifter, prov hit och dit, puh...


MEN satt här och funderade på hur skönt de hade varit att bara åka iväg, njuta en helg på ett spa någonstans i de lugna, inga måsten ingenting, bara avslappnig... Känns som jag måste de, för jag minns inte längre hur man tar de lugnt, minns inte hur man sover länge, går liksom upp FRIVILLIGT kl 06 varje morgon... Sjukt, nä hjärnan känns lite i halvt kaos, så de ska jag unna mig när jag är färdig!!!!!


 

1 kommentar:

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha