Translate

tisdag 9 mars 2010

Mycke på en dag...

Ja min lille bebisSigge har varit hos fabror doktor idag, han mår inte alls bra och efter mitt besök igår på Apoteket så blev jag smått orolig..
När jag skulle köpa lite hostmedicin till Sigge så fick jag info av damen i kassan att man brukar inte ge så små hostmed förrän man varit hos Dr, eftersom små barn lättare utvecklar lunginflammation, så där blev jag smått orolig för de, sen har man hört att de e värsta RS-epedemi, så idag när han höll på här och hosta och inte kunde sova feber hela tiden och inte ville äta ( e ngt fel) så beslöt jag att mitt lilla liv fick komma till Dr..
Men Dr sa att han hörde inget som lät avvikande men han har fått en rikitgt hemsk hosta så han skrev ut en annan hostmedicin till Sigge, den ska egentligen inte ges till barn under 2 år men Sigge va så stor så de gick bra med en lite mindre dos... Läkaren sa även att många gör felet och köper skithostmedicin som inte hjälper eller ingen alls istället för att få utskrivit ngt som hjälper och underlättar för både barnet och föräldrarna, och de e sant, tänk nu som Sigge har sovit skitdåligt inatt pga hosta, gör att han har varit väldigt trött o gnällig hela dagen, nu får han ngt som hjälper och förhoppningsvis kommer han sova gott hela natten och va pigg och gladare imorrn..
Hoppas du blir frisk snart mitt lilla hjärta

Ja och nu till ngt helt annat, MaQan har fått joooooobb :) Och de e verkligen jättebra och skönt att få tillbaka den tryggheten igen.. MEN detta innebär att jag måste gå hemma igen och inte kan jobba mer förrän båda pojkarna går på Dagis, jag va sååååå nära att få en fast anställning men de blev jag snuvad på nu och de känns så tråkigt, har aldrig varit så här nära, smått retfullt när man trivs kanon på sin arbetsplats och man börjar komma in i alla smårutiner osv, men men allt har för de mesta en mening så de ska väl detta också ha hoppas jag...
Tack för kommentarerna om min nya Design :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha