Translate

måndag 8 februari 2010

Spökbevis hahahaha


Yes Denna måndag började fint må jag säga... Igår så gick jag och la mig samtidigt som Alex eftersom jag skulle upp så tidigt idag o jobba, så han o jag somna väl vid 21 tiden, och jag fick sova till 05,49 :D detta har ALDRIG hänt innan, han brukar sova ca 7 timmar i ett sträck sen äta men inatt blev de 9 timmar och han åt sista målet klockan20 igår så jag kände mig sååå utvilad :)
Dagen på jobbet har gått fin fint, börjar mer och mer komma in i deras små rutiner, livrädd att man ska glömma ngt hahaha fast jag har sagt till dom att säga till mig om jag missar ngt....

Ringde hem vid 13,30 för o fråga hur de gick här hemma och då hade älskling de jobbigt med Alex som inte ville somna och bara skrek o skrek hela tiden, fan vad de kändes i mitt mammahjärta, ville bara hem.... Men han somna efter ett tag och sov som en stock när jag kom hem....

Jag tänkte på de, jag har skrivit i ganska många inlägg om att de e "jobbigt" eller "tufft" o ha barn, jag menar inte jobbigt som att mina barn skulle va jobbiga och dryga, jag menar absolut inte så, för mina barn e dom ända som fått mig att le varje dag och dom får min kärlek att blomma varje sekund.... Utan jag menar att de e ett enormt ansvar man fått och man hmmm vet inte hur jag ska säga för att förklara men jag hoppas ni fattar hur jag menar.... Man ska lära ett helt ny liten männsika vad som e rätt och vad som e fel i livet och att man inte alltid kan få som man vill och de e inte de lättaste kan jag säga :)  Och jag vill väl inte vara som alla andra mammor och bara prata om hur Ojobbigt och Otufft de e, för dom mammor som säger de ljuger nog hahaha, för inte kan jag tro att dom tycker de e frid o fröjd när ens barn GALLSKRIKER i affären för den inte får som den vill eller när syskonen bråkar och slåss och man säger till för 511 gången att nu e de bra på de mest lugna och harmoniska sätt, den 512 gången tror jag verkligen inte de låter så harmoniskt mer hahaha ja ni fattar min poäng hoppas jag...

Ja från de ena till de andra... :P Ja ni kommer säkert tycka jag e SKITLÖJLIG nu men ja ni får tycka vad ni vill så tycker jag vad jag vill hehe, men jag tror på spöke, eller vad man ska kalla de, jag tror att något stannar kvar efter att man dött, ja ni fattar :P
Och jag e HELT 100 på att vi har någon som e med oss..
När jag va liten och bodde hemma, så bodde vi i ett gammalt hus, och ALLTID när jag skulle gå och lägga mig så kändes de precis som någon gick bakom mig i trappan, och när jag lagt mig i sängen så kändes de OFTA som någon stod o titta på mitt ansikte, jag vet inte hur många ggr jag somnade med huvet under täcket hehe, men sen när jag flyttat hemifrån så berätta jag de för mamma och hon berättade att där va en kvinna som gick i huset, usch ja, så de e väl denna damen som trallat efter mig och glott hahaha...
Sen på mitt gamla arbetsställe va där ett spöke som stod o glodde på mig i tvättstugan och denna gubbe såg jag spegla sig i fönstret, jävligt SPOOKY kan jag säga höll på att skita på mig när detta hände, och efter de fick jag reda på att en vaktmästare för längessen hade hängt sig där jag såg han... Och samma känsla av vara förföljd fanns på detta ställe... Sen har jag inte känt de på mycke mycke länge, men nu har de kommit tillbaka, när vi bodde i den andra lägenheten trillade glaskupan till lampan inne på dass ner, helt utan ngt, bara PANG mitt i natten, ja även då höll jag på att skita på mig, men sen har jag inte tänkt på de, men jag kunde känna mig iaktagen ibland men inget så att jag tänkte ngt speciellt på de... Sen flytta vi hit och allt va lugnt, men en dag så när jag skulle gå in på detta dass så tände jag lampan och glödlampan exploderade, INTE själva lampan utan foten, glödlamapan sköts ut och på ngt konstigt vis så flög glaskupan av och åkte i golvet och tusen bitar MEN glödlampan va hel (ja inte foten men där ljuset e, den del som jag kan tycka borde gått i sönder från början) sen efter de så har jag känt mig iaktagen igen och de känns som någon tittar på mig igen, samma känsla från förr hahaha skitskumt.. Så nu igår så tog jag foto på Sigge när han busade i sängen och jag vet inte om ni hört att vita suddprickar som kommer i kamerna e spöke eller ngt, men de har jag iallafall och dom dök upp när jag fota min lille gosse, här han ni bildbevis, och på den ena bilden till höger ser ni som ett ljus och jag LOVAR de e inte mitt finger eller ngt, för de e inte ens i närheten när fotot tas...

Belive it or not!!





Denna syfta jag på








Ja som sagt tro vad ni vill hahahha men I belive....

Sen lite bilder på min andra lille gosse då utan små spökfluff runt sig





Tjing tjing

4 kommentarer:

  1. Jag tror också på sånt Ninni så du vet, haha! Har också några skräckisar att berätta som en nära till mig upplevt!

    Jag lyckades med bloggen btw, fast det har du kanske upptäckt redan ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hahaha fläckar på kameran juuuuuu haha :P nä men jag tror med på sånt faktiskt..,. Spoooooky!!!!

    SvaraRadera
  3. usch.. men du e mer öppen nu när du fött barn, precis som under graviditeten.. Upplevde sj mycket men som tur e inte i mitt eget hem =/ sonnda

    SvaraRadera
  4. Pernilla Håkansson8 feb. 2010 21:49:00

    Det är Sigges skyddsängel som vakar över honom. :)

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha