Translate

torsdag 7 januari 2010

Dagens lilla tanke

Vad e de som säger att bara för att man e mamma så ska man inte få lov att ha kul eller kunna unna sig saker som bara handlar om MIG... Detta verkar vara väldigt starka åsikter om detta, att bara för att man får barn så ska man ska bara vara mamma tydligen...
Jag e mamma för resten av mitt liv och detta e jag med gjädje, men för att kunna vara en bra mamma till mina barn så behöver jag unna mig diverse saker ändå, de kan handla om att gå till frisören, få naglarna fixade, eller sitta med kära vänner och ha en rolig kväll, med eller utan alkohol.... Jag har turen som har en pappa som e med i bilden och han e pappa lika mycke som jag e mamma, man e 2 om detta... Så ni som tror att bara för man unnar sig dessa egensaker skulle vara en sämre mamma har helt fel för er... Alla fungerar olika så sluta döm andra mammor... För JAG e den bästa mamma till mina barn, och jag mår bra om mina barn mår bra och mina barn mår bra om jag mår bra....

1 kommentar:

  1. Exakt! vi mammor behöver egentid för att må bra! DU har så jävla rätt i det du säger! Ska man bara sitta hemma o glo i en nersmutsad t-shirt o ett par slitna mjukis byxor eller??Inget emot mjukis byxkor det gå rjag med nästan varje dag,MEN ibland så känner jag för att "piffa" upp mig o göra mig fin o kanske ta ett glas vin eller 2! Shit klart att man ska unna sig en massa saker FAST att man e mamma. Du har så rätt i det du skriver angående måendet,en glad o välmående mamma har glada o välmående barn! You go girl! Strunta i torrbollarna... ha ha ha...Puss o kram

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha