Translate

fredag 6 november 2009

Årets första ÖL :D

Då har vi varit på Bvc idag, alla följde med :) Sigge och gubben min då... Och allt va bra med lille, han väger nu 5600 och e 56 cm och hela 6 veckor ung.... Så han har gått upp 400 på 11 dagar, inte rikitgt i Sigges klass men nära hahaha, Sigge gick upp 500/veckan ett bra tag :P....
Vi diskuterade även om amningen och att lilleman alltid e så orolig på kvällarna, han kommer liksom inte till ro, och så kan de hålla på allt från klockan 14-23tiden, han somnar och 2-3 minuter senare vaknar han och e ledsen och så håller de på, iblande mer ibland mindre, så jag har varit lite kluven om jag skulle fortsätta med amningen eller inte, så idag har jag nästan bara gett han ersättning och han har varit hur lugn som helst, så de lutar åt ersättningen, vill att min kille ska må bra och jag tänker inte kämpa sönder mitt psyke med amningen för de tar tillräckligt med energi o bara vara 2-barnsmamma, de e liksom full action hela dagarna.... De går liksom inte o föreställa sig förrän man e där själv hahha och nu e jag där :)

Ja nu e de bestämt, denna fröken ska ut imorgon OM lillebror e lugn och har en bra dag, annars gör jag ju inte de men jag e i stan så skulle de vara ngt så kan man gå hem igen... Så de ska bli en liten drinkkväll med töserna så ÄNTLIGEN ska jag dricka Årets FÖRSTA ÖL hahaha





Kall bira (ser lite arg ut haha men jag har en Öl i näven så Watch Out)



E ganska roligt för nu vet jag att de e MÅNGA som tänker nä men hur kan hon gå ut redan, jo de ska jag berätta, jag tar på mig skorna och går ut, och min gubbe kan ta hand om lillebror lika bra som jag, och jag tar hand om min son/söner hela dagarna när gubben e på jobbet och borta från sina barn minst 8 timmar om dagen så varför skulle inte en mamma kunna gå ut och roa sig några timmar, jag e ingen sämre mamma för de, lika lite som MaQan skulle va en sämre pappa för han e på jobb så många timmar, if you Know what I mean!!??..... Och sen e de inte fel och unna sig lite roligheter mitt i alla vardagskaos....

Sen e de jobbiga att man ska mingla med sitt fläskdegiga jag... Hatar o se mig själv i spegeln, detta e liksom inte jag, visst vet jag att de tar tid innan man kommer gå ner allt igen (förhoppningsvis) HATAR verkligen o se ut så här ajja jag har STORA RATTAR iallafall...


De va då de *snyft*


1 kommentar:

  1. Viiiiii 2! Fiin du är gumman. Så kul jag hade me dej igår.. verkligen! Roligt att ha dej ute i svängen igen.. <3 Love!! Puss Puss Diana

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha