Translate

torsdag 27 augusti 2009

Gravid v.37 och proppen har/håller på att lossna!!!!

Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 23 sep 2009
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.
Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.
Ja då va man så här långt gånger :-) Närmar sig med stormsteg och saken e den att lillebror kan ju faktiskt ploppa ut NÄRSOMHELST, känns helt overkligt och jag har fan knappt fattat att man ska bli 2-barnsmamma hehe..
Igår så lossna den "välkända" proppen, ja ni som varit gravida vet vad de e så jag går inte in på äckliga detaljer hahaha, och ida lossna ännu mer, så nu e ju frågan e de smått på gång eller luras min kropp, men när jag såg att den hade lossnat tog jag de med ro eftersom jag vet att de inte behöver vara någon garanti men så prata jag med nina och då informerade hon snurriga mig om att ninni de kan ju faktiskt hända närsom nu då!!!!
Shit tänkte jag, JA de kan de ju så jag fick fart med att packa min lilla väska hahah
Så nu e jag redo, tror jag!!!

7 kommentarer:

  1. Oj vad spännande..! Då kanske den lille håller på att börja göra sig redo.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas de :) Fast man vill ha ut han så får han gärna jäsa till sig 1 vecka till :)

    kram

    SvaraRadera
  3. hahaha att ha väskan packad kan vara en bra ide, skulle du haft tidigare =) hoppas allt går super om det sker NÄR SOM HELST!!! och hoppas sakerna du fick kan komma till nån som helst nytta.... =/ kram

    SvaraRadera
  4. Ja den där väskan ahahah, man har ju inte trott att de faktiskt kan hända NU man tror ju att man kommer gå över en massa så därför har jag inte tänkt så mycke på den :) Men tror ändå att jag kommer gå över tiden :)Tror nog att kroppen lurar mig liiite

    SvaraRadera
  5. PACKA VÄSKAN NU!!! Förstår du vad jag säger, JAG VET att Alexander kommer titta ut tidigare... jag bara känner det.. åhh va nervös jag blev nu!! Gumman.......... detta e så spännande! Love Yaaaa!! Pussssa /Diana

    SvaraRadera
  6. Min slemmis (öööööeeee) har gått 2 ggr lite tidigare och än har inget hänt :(
    Min är ju faktiskt färdigbakad så det är bara till att komma uuuut nuuu! Ska vräka han! haha :)

    SvaraRadera
  7. Åhh va spännande!! Hoppas han komemr snart då, e ju så nyfiken på hur han ser ut lillskrutten! hihi!

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha