Translate

torsdag 16 juli 2009

DU!!!!

Ja ÄNTLIGEN har de hänt...
Vi har haft en boende hos oss nu i ca 2,5-3 månader, och till en början funka de väl bra fram tills vi märkte att han börja äta oss ur huset.. Han betalade oss FÖRST 1500 för mat och 1500 för hyra men han fick även för sig att hygienartiklar skulle ingå i denna betalning, först så tänkte jag, ajja han köper väl eget snart men de gjorde han icke, plus att han duschade 2-3 ggr om dagen så vi sa till han att han fick köpa eget sådant, och så köpte han och hans duschar blev till 1 ggr om dagen (snål helt plötsligt)...
Och tvättmedel tog han med men än en gång tänkte jag ajja han köper väl eget snart men NÄÄÄ de gjorde han inte de heller.. Hans söta töser kom varannan helg till han/oss, vilket inte gjorde ngt, för dom va söta och lugna om dom såklart inte blev helt uppstressade av pappas skrikstress *suck*
Men matkostnaderna åkte iväg, bland annat så gick de åt 1 bröd om dagen och ca 2-3 smörpaket i veckan, och vi kände att han betala oss alldeles för lite, så vi sa till om en höjning, så summan skulle sluta på 4000 och inte 3000 som innan.. Våra planer va att lägga undan och spara dom 2000 kronorna men de gick ju aldrig eftersom denna man fortsatte äta som en galning och verkade inte ha någon som helst uppfattning om vad mat kostar... Våra matkostnader låg mellan 6000-8000 kr när denna man bodde här... Var varannan dag fick jag höra om hans skuldhistorier (precis som jag skulle tycka synd om honom för skulder han SJÄLV satt sig i, jag tyckte väl att vi hjälpte han tillräckligt)
Vi påpeka för han FLERA ggr om att söka lägenhet för vi ville att Sigge skulle ha sitt rum innan alex kommer och han lovade att han sökte lägenhet men han fick inget pga sina skulder han har, men han fortsatte ändå (sa han)
Sen helt plötsligt fick han napp THANK GOD, då jag började känna mig jävligt stressad av att ha han här, se hur våra matkostnader bara drog ner oss, paniken flöda eftersom tiden börja bli knapp till Alex kommer, irritation över att man behövde påminna han om ALLT..
Och då fick han kravet att han skulle betala en hyra i förskott och en när han flytta in, så då sa jag till han att då kan du betala oss hyran så bekostar du din egen mat själv(och jisses vad han snåla med sin mat helt plötsligt, ja du kom väl på att de kostar och leva)....
Och vi ville att denna man skulle förstå att mat KOSTAR men istället gick han här hemma och fjäsksura istället, tyckte synd om sig själv för han hade inga pengar, han använde fortfarande våra saker fram till jag blev tvungen och gömma de, irritationen hos mig bara blev värre för varje dag och jag mådde SKIT...
Så igår fick vi elräkning som va betydligt högre än vad den brukar vara, så jag sa till han att han fick betala oss sin del, jag fick till svar(OTREVLIGT TON): De har jag inte pengar till nu, han skulle betala 10000 på hyran nu (alltså hade han inte betalat innan som han sa han hade gjort, och ÄN en gång sökte han sympati för sitt slösande)
Så denna personen ÄN EN GÅNG fattar inte denna personen att folk inte har råd att försörja han, och jag kräver att jag vill ha pengarna...
Eller så fick han flytta nu, han valde att flytta...
Jag fattar inte hur en 30 årig man kan sätta sig så mycke i skiten och fortsätta gräva sin egen grop och sen förvänta sig att alla ska tycka synd om han och försörja hans beteende...
Jag VET om hur mycke denna man snackar skit om oss nu och hur illa han tycker vi har behandlat han, men de kan han göra, för en dag så kommer dom som lyssnat på skiten, komma på vilken bedragare han e, vilken falsk vän han e, för bara så ni vet han snackar skit om alla och då menar jag ALLA även dom han säger står han närmst...
De tråkiga e att han ser inte vad han gör för fel, han ser inte att han förlorar vänner pga falskhet och utnyttjande!! Ganska sorligt men min empati för denna man e borta..
Och som jag skrev, han tycker vi har behandlat han illa, och de e sååå egooo för de ända vi gjort e och hjälp han och han missbruka vår hjälp, men de ser han inte förstås....
Så jävla skönt nu iallafall och jag känner mig FRI i mitt eget hem....

4 kommentarer:

  1. Detta har vi varit med om också, och man är så blind att man bara ger upp, vi var för snälla helt enkelt, men efter det så lärde man sig en läxa.
    Fin bebis i magen :) en kille ?
    Lycka till, inte långt kvar :)

    SvaraRadera
  2. Gud va jobbigt att ha en sån inneboende, jag skulle nog bli galen till slut, skönt att ni blev av med hon till slut =)

    SvaraRadera
  3. Usch va jobbigt ni haft det! Att bli utnyttjad på det sättet för att man är snäll och vill hjälpa. Tyvärr är det många som tar hela näven, när man räcker fram lillfingret. Skönt att ni fått ut honom nu i.a.f, så ni kan tänka framåt.

    SvaraRadera
  4. Fii fan att ha det så.. skönt att han e uuute nu! Stackars lille sigge som slog sig (nästa inlägg) kan tänka mig att det va sjukt obehagligt!!!! kram Sonnda & Kian

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha