Translate

lördag 27 juni 2009

Sigge 1 år!! Grattis mitt finaste...

Sitter här IGEN en tidig morgon, fattar inte vad de e med mig, fattar inte vad fan jag ska vakna så jävla tidigt för, jag som ÄLSKAR o sova, men denna veckan har varit sjuk, jag har vaknat runt 05 varje morgon, jag menar vad ska man uppe o göra så tidigt när alla sover..
Gubben min säger att jag stressar för mycke, jag sover lite, minnet e nästan helt borta, de ända jag kommer ihåg typ e att jag behöver gå o kissa, lättirriterad ja med mera, hoppas jag kan varva ner sen efter allt.....



En nyfödd liten Sigge En tuff liten 1-åring

Ja min underbara lille Son Sigge hade sin första födelsedag igår, hela 1 år fyllde han, all den kärlek all den oro och allt man lärt sig i sin nya roll som mamma känns helt otrolig, och man har redan kännt allt detta på bara 1 år, en känsla man aldrig har haft förrut har man nu haft ett HELT litet år... Jag sjöng för han SJÄLVKLART ju, men han blev mest chockad av mammas beteende så tidigt på morgonen... haha


Sigge blir firad kungligt, han har haft presentöppning i flera dagar nu men de e ida som han ska ha sitt lilla kalas..
Men vi fira han igår inne i Lund med att gå i leksaksaffären och jag handla en halkmatta till badkaret så han kan plaska runt utan att halka, en duschring som man sätter på hans lilla huvud när han ska tvätta håret så han inte ska få en massa vatten i ögonen vilket han HATAR, han fick skedar och nya talrikar som e till han... Sen gick vi till BK och käka, han fick en barnmatsburk och jag åt en efterlängtad whoppercheese hihi...
Sen kom vi hem och gick iväg IGEN så vi fick handlat till hans tårtor (foto kommer sen på dom :))
Sen gick vi hem o vila (förrutom jag) ja jag kunde inte vila, hade en massa annat som skulle göras....
Efter en dag full av action så tog jag en titt ner och såg 10 små PRINSKORVAR, ja mina tår snackar jag om, ja de va dags o samla på sig en massa vätska igen suck....
Min man e iväg o tränar nu och jag slappar innan de dax o göra de sista här hemma...
Men om jag orkar så skriver jag mer ikväll :)

Tjingliiing

4 kommentarer:

  1. Grattis Sigge! Jag minns så väl alla känslor inför leons första födelsedag! Det blir bara roligare med tiden! kram från oss

    SvaraRadera
  2. Han hälsar och tackar :) Ja man vill verkligen att allt ska bli perfekt, tycker de va tråkigt bara att de va många som inte kom som skulle kommit, då blir man lite besviken men sigge sket i dom han va glad ändå :)

    SvaraRadera
  3. Exakt samma sak va det med Leons första födelsedag. Och så får man kommentaren "Ah men det gör väl inget, det minns han ju inte ändå" Nä, men det är förevigat tomt på bilderna man tog. Ibland undrar man, fast klart har man en giltig anledning så kan det få gå..

    SvaraRadera
  4. GRATTIS Sigge!! Önskar Leia. ;)

    Hoppas ni hade en toppen dag!

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha