Translate

fredag 19 juni 2009

En vild vecka!!!










Önskar er alla en riktigt fiin midsommar!!
Här ser vädret ganska lovande ut ida, hoppas man kan få en solig midsommar...








Ja allt e lugnt här förrutom att jag e helt slut så därför har mitt skrivande varit slött, de e full rulle här hela dagarna, hundarna e CRAZY DOGS..




Ni som har sett Marley och jag kan se de som en liiiiten del av hur jag har de här haha.. Igår när jag skulle rasta dom så körde jag ut Sigge på gräset koppla hundarna och öppna grinden, då får Doris sitt vardagliga fnatt o börjar hoppa o ha sig och vips så har hon hoppat sig ur sitt koppel och hunden springer av lycka, och då börjar Gun också att fjanta sig och vips så va hon också lös, jag såg hundarnas liv passera i revy, då Paulina varnat mig för att när Doris rymt e hon skitsvår att få in igen, och de e typ bara hennes son som kan fånga in henne igen..
Grannen kom ut då hon hörde mig vråla på dom, hundarna skutta och sprang i 190 på gräset och överlyckliga över sin nyfunna frihet, vi kalla och jaga men dom sket ett stort stycke i oss, men jag sprang in och hämta deras Godisskål, skaka den lite, då kom dom springande, jag tog lite godis och kasta in i trädgården och dom sprang rätt in i fällan*pust* Detta jag skriver e bara de lilla som hänt i veckan haha!!!








Och Sigge han kryper runt här och han hittar ALLT som inte ska stoppas i munnen plus han ser ut som en liten pudel av allt hår som han kryper runt i, hår ÖVERALLT...




Kaninen Hilda hon e också småtokig, får sina fnatt i buren, skakar galler, sprätter sågspån everywhere, så dammsugaren går varm... Så jag e helt totalt slut när min gubbe kommer hem och jag somnar på soffan typ redan vid 20,00...




Men imorgon kommer Syrrn med familj hem igen så då ska vi hem, häääärligt hahaha.... Men vi har fått våra skratt här ändå, fast dom kommer mer efteråt haha...
Ikväll ska vi in till grannen Pia med familj och äta lite midsommarmat och Sigge ska få leka lite med Emilia :) Han gillar henne skarpt hehe... Hon e 2 år och jag kan inte fatta att de bara e 1 år tills Sigge också e 2 och han kan gå runt, prata bra osv, de känns så långt bort men när man ser henne så fattar man att de e de inte, jisses ja tiden går fort...

Nä nu hittar Sigge på hyss så jag måste pysa, tjingeling...




2 kommentarer:

  1. Va skönt för er att komma hem snart igen...e ju lite "borta bra, men hemma bäst!"..hihi.
    Håller me dig om hår o snt..jag haaaatar hår..o sambon o sonen vill ha hund o katt o hela fadderuttan, men det får vänta många år..haha. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen, men de har varit en lärorik vecka haha och jag har verkligen blivit prövad som mamma hahah.... Jag få panik på allt detta hår, Sigge har fått många hår där nere redan och jag tycker de e lite vääl Tidigt hahaha :D

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha