Translate

torsdag 24 maj 2012

Vecka 32

Ja då var det dax att gå in i en ny vecka i graviditeten... Känns pirrigt kan jag säga er.. Det är ju för tusan inte långt kvar sen är jag trebarnsmamma.. TRE BARN... Det kan vara allt från 7 veckor till 11 veckor kvar..
Lillan är en liten vilding i magen nu och jag känner henne i stort sett hela tiden haha.. Med pojkarna har jag haft moderkakan i framvägg eller framvägg till vänster, denna gången har jag den i bakvägg och HELT klart känner man skillnad nu på sparkarna, man känner minsta rörelse och varje drag hon gör där inne och ibland känns det som hon ska poppa ur skinnet på mig, som att magen ska spricka när hon sträcker på sig... Lite obehagligt ibland haha, men coolt o sen när hon sträcker på sig och hela magen bara drar ut som en liten Alienmage :-)
Innan så trilla magen ner och såg mindre ut men den har sina dagar, ibland långt ner och ibland flyger den upp igen, så jag tror allt beror på hur hon ligger.. Men häromdagen kände jag att hon låg med benen upp och huvudet ner... Men det kan ju ändra sig fortfarande...

Inatt drömde jag att slemproppen lossna, dock blev jag lite nervös i drömmen eftersom det var så det var när xander föddes, jag drömde förlossningsstart och vaknade av att det faktiskt hade startat hahaha.. Men så var det inte denna gången :-)

Min systerdotter är ju också gravid och vi har bf samma dag, lite speciellt om jag får säg :-) Hon en liten pojke och jag en liten tjej.. Så detta är verkligen en bebissommar detta året <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha