Translate

måndag 16 april 2012

Barnmorskan idag...

Ja då ska man till barnmorskan idag :D ska bli så himla kul, det var ju dock typ 15 veckor sen sist man var där..
Så idag ska jag få veta hur stor min lille livmoder blivit och få lyssna på lillans lilla hjärta :) Hon sparkar och har sig därinne så aktiv är hon..
Hon hade innan några dagar som hon var väldigt lugn men det har hon tagit igen.. Nu buffas det på som tusan och man känner verkligen denna gången varje rörelse när man håller handen på magen... Jag hade ju moderkakan i framvägg med Alex men nu har jag den i bakvägg och man känner henne så tydligt mitt lilla hjärta :)

Och ja min foglossning har blivit tusen gånger värre, precis som jag misstänkte, men nu har det liksom flyttat sig, innan satt det i höfterna som i höftkulorna typ och gjorde det jättesvårt att böja mig fram, men jag kunde liksom gå, om jag gick lugnt.. Men NU, nu kan jag knappt gå, smärtan har flyttat fram så nu sitter det frampå kissefissen, symfysen med ett finare ord.. Jag har så ont att små steg inte ens underlättar.. Och tanken på att man ska ha det så här i 15 veckor till känns JOBBIGT... Att gå i trappor är SMÄRTA nu.. Och jag fattar inte alls hur jag ska klara av att ta hand om mina små pågar här hemma.. Jag har dagis mellan 9-14 må-tor, så fredagen kommer bli den tråkigaste dagen ever för dom och ut o leka vad kommer det vara? Jag kan ju inte alls springa och hålla koll på dom..
Sigge är inget större problem för han lyssnar på en men Alexander han sticker...
Ja jag får hoppas det blir lättare.. Det finns ju dom som blivit det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha