Translate

torsdag 7 juli 2011

Livet har en mening.

Jag är en sådan person som tror att allt händer av en anledning, både bra och dåliga saker. Så när det går dåligt för mig/oss på något vis håller jag mig uppe genom att tänka att de finns en orsak till detta, och när det händer bra saker tänker jag att detta var det vi fick kämpa för när det va dåligt, är det värt de? Ja för solen tittar alltid upp igen, och den är ljuvlig.

I mitt liv har de hänt saker som jag kan blicka tillbaka på och se att där fanns en anledning till de mesta, inte allt men mycket.
T.ex Alexander va långt ifrån planerad men ack så välkommen, hans ankomst resulterade till att jag blev mammaledig lite längre <3 Och att jag va trött på min övervikt efter grav, så jag gjorde slag i saken och började banta med Xtravagansa, när jag började banta där och vi satt i ett möte och pratade om drömmar så berätta jag min dröm, jag vill bli barnmorska.
Jag såg bara hinder för detta, men hela gänget motivera mig till att allt går om man bara har viljan. Samma vecka skrev jag in på komvux och va påväg till att förbättra mina betyg, när detta hände så kände jag att vafan nu kan jag bli vad som helst och började tänka på om det va något annat jag ville bli, dörrarna öppnades tack vare ett snyggare betyg. Så ett tag blev jag sugen på att starta eget och jag började läsa kurser som skulle ge mig kunskapen om det, började på en prakitk inom handel och ja de va inte alls min grej och jag vakna upp och insåg att jag hör hemma inom vården och jag börja resan mot målet igen. Nu sitter jag här och jag är snaaart klar med pluggandet, BARA 6 månader kvar... Under denna tiden så kommer jag ha en prakitk precis där jag vill och jag hoppas att nästa praktik kommer i samma hus. Förlossningen eller kk.. Det har varit en lång väg och vägen är inte slut men jag är påväg dit mot målet.
Och denna resan har jag min coach på aktiv och mina barn mest av allt att tacka för detta.. Det är dom som gjort att jag känner mig oövervinlig, det är dom som ger mig styrka till att kämpa för lyckan i arbetslivet/livet, lyckan har jag varje dag med mina barn min familj men den andra sortens lycka, att känna glädje över att jobba med de man brinner för. Är glad för mina gamlingar också och kan göra ett himla bra jobb där med och jag har dom också att tacka eftersom många säger hur vikitg det är att göra de man vill i livet....
Vi lever en gång och livet är värdefullt...

Så va rädda om er och kämpa för det ni vill, de kommer vara värt allt kämpande i slutändan.



Min man har ju givetvis också varit en stor del av mitt kämpande, utan han hade det aldrig gått och utan han hade jag inte fått mina barn och utan han hade jag inte haft fullkomlig lycka i mitt liv <3 Du är mannen som gjort allt möjligt, mannen som får mig att le varje morgon, mannen som ger mig styrka och glädje.. Vi kämpar tillsammans genom alla mottgångar och vi tar dom med glans, TILLSAMMANS..
Älskar dig av hela mitt hjärta min underbara själsfrände <3



1 kommentar:

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha