Translate

söndag 1 november 2009

Helgen....

Då va de söndag idag, och helgen har som vanligt sprungit iväg, och vi har 2 små pojkar som har blivit förkylda, snorar om vartannat, så snorsugen och nässpray står framme men Sigge verkligen hatar dessa 2 ting.... Men lagom tills han börjar bli frisk så fattar han att de hjälper, lillebror säger inte så mycke hehe, måste suga näsa på de lilla livet ju....
Igår sorterade jag en massa här hemma, vi har ju så jälva lite plats o ställa saker på så nu va vi tvungna att rensa ut lite i våra gardrober och göra plats till annat så de gjort, så nu finns de plats till alla blöjpaket som annars står överallt... Och vi måste verkligen handla en byrå till Sigge, nu har han 2vita men dom e så jävla små i lådorna så hans kläder får knappt plats, så jag hade tänkt handla en vit hög malm byrå men pengarna finns inte där nu med tanke på andra prioriteringar just nu *suck*  men vi håller tummarna på att MaQan får fast jobb i jan för då ser de lite annorlunda ut :)
Funderar även lite på att ta bort skötbordet fungerar liksom lika bra att byta på dom i sängen eller soffan, känns som man bor så jävla trångt fast vi inte gör de..
Men saken e de att lägenheten e stor MEN dom ytorna vi använder mest e små, köket, sigges rum och vårt sovrum, storarummet e stort och sen har vi matsalen som tyvär mest står och samlar skit... Jag ÅNGRAR som fan nu att vi flytta, för nu när jag tänker tillbaka så va den andra lyan skitfin för oss plus att de fanns tvättmaskin och torktumlare, och hissen va en normal jävla hiss, vet inte hur många ggr jag svurit över denna minihiss vi har nu..... Vill verkligen flytta till ngt eget med min lilla familj, ha en trygg mysig miljö för mina barn, en miljö där lekplats osv finns nära, här bor man ju mitt i lilla smeten och ja om jag hade varit singel och partyhappy hade detta varit perfekt men livet ser annorlunda ut nu...

Igår provad e jag att ge mest ersättning till lillebror för o se om han mådde bättre men de tyckte jag inte han gjorde tyckte han skrek på som vanligt ändå, han orkar ju inte äta den portion eraättning han ska ha så efter 2 timmar blev han hungrig igen så då fick han tutte, sen vänta jag 1-2 timmar så blev de ersättning igen....
Ajja vi får se hur de blir...



Mår konstigt idag, e SJUKT YR hela tiden...

2 kommentarer:

  1. Åh vad han är sööööt. Tycker det är mest Sigge som sitter i den där sittern hehehe :P Söötttt!!

    SvaraRadera
  2. Hehe ja Sigge ÄLSKAR den haha, han har skitkul med den, klättrar och har sig på den :)

    SvaraRadera

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha