Translate

fredag 18 september 2009

Gillar läget

Så då sitter man här denna morgon, gubben min har gått till jobbet för sista gången idag, sen e de pappaledighet för hans del och SJÄLVKLART ta hand om hans gravida babymama hehe, han va hemma igår och tog hand om Siggeplutt eftersom min natt inte va så bra, va sliten som fan... Längtar tills man kan sova normalt igen, utan förvärkar och utan foglossningen som kommer och går...
Jag har börjat acceptera att lillebror kommer komma efter beräknat :) har börjat tänka mer på att detta blir sista gången på mycke länge man kommer känna sparkar i magen, sista gången man kommer titta sig i spegeln och se denna mysiga kula som faktiskt e mysig o titta på... De e faktiskt helt otroligt hur detta lilla liv kan få plats därinne... Man känner tydligt nu på bara 1 veckas tid hur hans rörelser har ändrats, man känner hur trångt han har de hehe, magen guppar i vågor... Och de E faktiskt inte långt kvar känns bättre o bara gilla läget :)
Fick höra igår av svärmor att hennes sista förlossning hade gått SKITFORT, min största rädsla typ, eftersom barnvakt till Sigge o bilfärd måste fixas innan... Börjar även känna mig lite småpirrig inför förlossningen, TÄNK om denna inte blir lika lyckad som Sigges tänk om denna kommer göra fan så mycke ondare än vad hans gjorde tänk om ngt går fel..
Älskling och jag satt o prata igår om Sigges och vi sa lite att man kanske inte skulle suga lustgas så som jag gjorde bara för att se och känna på ett annat sätt, för med Sigge försvann jag ju helt dom sista 2 timmarna och har INGET minne av, men jag kommer ihåg den sista värken jag minns och den gjorde ONT hehe... Ja vi tar de som de kommer så får vi se :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriiiiiiiv ;) Blir så glad hahahaha